فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
روانشناسی-PSYCHOLOGY

روانشناسی-PSYCHOLOGY
تا خدا هست دلیلی برای ناامیدی نیست.
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان روانشناسی و آدرس ravanyareamin1.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 شادي و عوامل مؤثربرآن

 

پيشرفت هاي سريع فن آوري در دنياي امروزعلي رغم مزاياي فراوان مشكلات  زيادي را براي انسان به ارمغان آورده است.افزايش ميزان افسردگي،پايين آمدن سن خودكشي،افزايش ميزان طلاق و بزهكاري و بسياري از مشكلات روحي و اجتماعي ديگر،واقعيت هاي انكارناپذيري هستند كه نشان مي دهند شادي در جوامع كنوني از بين رفته است.

انسان امروزي نمي دانددر جستجوي شادي به كدام سمت پناه برد.آيا شادي را بايد در ثروت جستجو كرد؟يادر تحصيل مي توان آن را يافت؟آيا شادي ريشه در محيط دارد يا وراثت؟

رابطه ي شادماني و ميزان سلامتي ،رضايت از زندگي عزت نفس و عملكرد شغلي و تحصيلي،مرگ زودرس،سيستم ايمني بدن ،بيماري ها و حملات قلبي و مقاومت در برابر سرطان در بسياري از پژوهش ها نشان داده شده است و همه اين موارد بيانگر ارزش شادي به عنوان يك هدف مهم در زندگي است.

تعريف شادي:يكي از تعاريف نسبتا مناسب در اين زمينه را برادبورن ارائه كرده است.وي معتقد است  كه شادي عبارت است از (ميزان احساسات مثبت منهاي  ميزان احساسات منفي)احساسات مثبت يعني حالات خوبي كه داشته ايدمثل خوشي ،سرحالي ،لذت و...،احساسات منفي يعني حالات بد و ناخوشايندي كه داشته ايد مثل غم ، اندوه،ترس ، اضطراب و...

روان شناس ديگري به نام آرجيل  معتقد است  كه شادماني چهار جزء دارد كه عبارتند  از:احساس خوشي ،رضايت از زندگي  و نداشتن  اضطراب و افسردگي. در واقع اين تعريف همان تعريف قبلي است اما كمي مشخص تر و محدود تر شده است.

يكي از سؤالات اساسي درباره شادماني اين است كه كدام افراد شاد ترند؟يابه عبارت ديگرعوامل  مؤثر بر شادي  كدامند؟در اين  جا پژوهش هاي انجام گرفته  در اين زمينه را مرور مي كنيم.

ثروت:رابطه ي بين ثروت و شادماني رابطه ي كاملا مستقيمي نيست يعني اين طور نيست كه  هر چه ميزان  ثروت افراد بيشتر باشد،شادمان ترند.اين رابطه  كاملا خاص است يعني اينكه  ماديات و ثروت در حد برآورده نمودن نياز ها ي اساسي افراددر شادماني مؤثراست اما بالاتر از اين حد صرفا افزايش سرمايه اقتصادي باعث شادماني نمي شود.

تحصيلات:رابطه ي بين  تحصيلات و شادي مثل رابطه ي بين ثروت و شادي است. يعني در كل نمي توان گفت هر چه تحصيلات بيشتر شود شادماني بيشتر است. ولي از آن جا كه ممكن است  افراد با تحصيلات  بالاتر  حداقل در حد برآورده نمودن نياز هاي اساسي  زندگي درآمد  داشته باشند،بنابراين ميزان شادماني شان به اين دليل كم نباشد.ولي روي هم رفته بين ميزان تحصيلات و شادي رابطه حتمي وجود ندارد.

فعاليت هاي اوقات فراغت:اين فعاليت ها ،فعاليت هايي اند كه مردم  از روي علاقه براي خاطر خودشان،براي سرگرمي يا لذت انجام مي دهند.برخي از اين فعاليتها عبارتند از:1)تماشاي تلويزيون2)گوش دادن به راديو و نوار3)مطالعه4)ارتباط با ديگران(رفت و آمد خانوادگي  و اجتماعي)5)ورزش6)تماشاي ورزش7)انجام اعمال مذهبي8)رفتن به مسافرت9)خريد.انجام همه ي اين فعاليت ها باعث  افزايش شادي مي شود به جز تماشاي تلويزيون.در اقع  در افرادي كه تماشاي تلويزيون زياد است ميزان شادماني كاهش مي يابد.

كار:شادماني افرادي كه كار مي كنند از افراد بيكار بيشتر است.در واقع بيكاري و ترس از بيكاري ازجمله علل مهم ناشادي افراد  است.البته كار(اشتغال به فعاليتي خاص)وشغل يكي  نيست .آنچه مهم است انجام كار است نه داشتن شغل.

جنسيت:شادماني زنان و مردان متفاوت است.يعني زنان خيلي تغيير مي كنند ولي مردان ثبات بيشتري دارند.به عبارت ديگر شادماني  زنان با دوره هاي مختلف ناشادي همراه است ولي مردان چه شاد باشند چه ناشاد خيلي تغيير نمي كنند.بنابراين مردان از زنان شادمان تر نيستند بلكه شادي  در مردان و زنان متفاوت است.

سلامت جسماني:برخي بيماري ها منجر به  كاهش فعاليت و شادماني مي شوند.

وضعيت تأهل:افراد متأهل شاد تر از افراد  مجرد يا مطلقه اند.گرچه تأ هل با خود مشكلاتي  به همراه خواهد داشت و تصور بر اين است  كه مجرد ها آزادترند ولي در عمل ميزان  شادي متأهل ها بيشتر از افراد مجرد يا حداقل در حد شادي افراد متأهل است.

سه عامل بسيار مؤثربرشادي:اگر چه عوامل ذكر شده بر شادماني مؤثرندولي سه عامل ديگر وجود داردكه بيشترين تأثير را بر شادماني افراددارند.اين سه عامل  عبارتند از :مذهب يا ايمان مذهبي،همسرخوب،شخصيت

محققان در يافته اندكه افرادي كه از نظر مذهبي فعاليت بيشتري دارندمثلابه اماكن مذهبي بيشتر رفت و آمد مي كنند شادمان ترند.به عبارت ديگر احساس نزديكي به خداوند و ايمان قلبي تأثير به سزايي در شادي دارد.همسرخوب نيز از عوامل مهم  شادماني است خصوصا در زنان شادماني  با رضايت از همسر  رابطه ي زياد ي دارد.يكي ديگر از مهم ترين عوامل  مؤثر بر شادي شخصيت است.كاستا و مك كرا در پژوهش هاي  خود دريافته اند كه در بين ابعاد شخصيت دو بعد بيش از همه  با شادماني در ارتباط است.اين دو بعد عبارتند از:الف)بعد برون گرايي-درون گرايي ب)بعد عصبيت-آرامش

اگر اين دو بعد را به  صورت  دو محور  عمود بر  هم رسم كنيم:هريك از افراد در يكي از  مناطق الف،ب،ج ،د قرار مي گيرند.در بين افراد كساني كه در  منطقه ي الف قرار مي گيرند شادمان تر از بقيه افراد هستند.آنها افرادي هستند كه آرام  و برون گرايند.پس به  دليل برون گرا  بودنشان بيشتر علاقه  به بودن  در جمع ،شلوغ بودن  دور و برشان  دارند و از تنهائي  گريزانند.آنها به دليل آرام بودنشان افكار نگران كننده  و بدبيني  كمتري دارند،احساسات منفي  مثل خشم،تنفر غمگيني و  اضطراب ندارند قدما به  اين گروه  از افراد (دموي مزاج)مي گفتند.

اگرچه  خمير مايه اصلي شخصيت مان  جنبه  وراثتي دارد  و محيط به خصوص محيط اوليه  زندگي تأثير به سزايي برشكل گيري آن دارد ،اما مي توان  اين ابعاد شخصيت  را به  واسطه شيوه هاي آموزشي و مشاوره اي تعديل نمود.

منابع و مأخذفارسي:

عابدي،محمدرضا(1383).شادي در خانواده.تهران:انتشارات  مطالعات خانواده.

آرگايل،مايكل.روانشناسي شادي.ترجمه گوهري اناركي،مسعود و همكاران(1382).اصفهان:انتشارات جهاد دانشگاهي

منابع ومأخذ انگليسي:

Argyle,m.(2001).the psychology of happiness.london:Routledg.

Bradburn,N.M.(1969).the structure of psychological well-being.Chicago:Aldine


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ شنبه 3 دی 1398برچسب:, ] [ 11:44 ] [ سپهر ]

 

برای آزمون دقیق و علمی روان شناسی رنگ ها و پی بردن به خصوصیات خلقی و خواص رنگ ها می توانید ازآزمون لوشر که در بازار موجود می باشد اسنفاده نمایید .
 
 
 
 
 
 
جهت روانشناسی رنگها به ادامه مطلب بروید.
 
 

موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ شنبه 3 دی 1398برچسب:, ] [ 11:39 ] [ سپهر ]

 

امروزه تئاتر درمانی به عنوان شیوه‌ای موثر و روشی جدید در توانبخشی و درمان افراد دچار عارضه‌های روحی و روانی مورد توجه کارشناسان و فعالان حوزه علوم توانبخشی و هنرهای نمایشی (تئاتر) قرار گرفته است. به طوری که در حال حاضر این شیوه درمانی در بسیاری از کشورها بخصوص کشورهای اروپایی و آمریکایی و کشورهای اسکاندیناوی به عنوان روشی موثر در درمان افراد نیازمند مورد توجه است.
این شیوه درمانی در ایران قدمت چندانی ندارد و آغاز فعالیت آن به سال 1348 و پژوهش‌های دکتر «حمید اشکانی» و «حسن حق‌شناس» در مرکز روان‌پزشکی حافظیه شیراز برمی‌گردد.
اما در چند سال گذشته به مدد کارشناسان رشته‌های مختلفی چون روان‌شناسی کاردرمانی و هنرهای نمایشی در بسیاری از مراکز توانبخشی معلولان و مصدومان جنگی شیوه تئاتر درمانی با عناوین مختلف به عنوان یکی از روش‌های نوین و مهم درمان و توانبخشی مورد استفاده قرار گرفته است.
این شیوه درمانی برای نخستین بار بر روی مصدومان جنگی «جانبازان گروه اعصاب و روان» (اسکیزوفرنیک مزمن) از پنج سال پیش در مرکز روان‌پزشکی سعادت‌آباد تهران مورد استفاده قرار گرفت که در قالب فعالیتی درمانی و عضوی ازتیم درمان این مرکز ظرف مدت زمانی کوتاه تغییرات معنی داری در افراد تحت پوشش این شیوه درمانی دیده شده است و در این زمینه نتایج قابل توجهی به دست آمده است.
تئاتر درمانی یکی از روش‌های هنر درمانی است که امروزه در مسیر توانبخشی و درمان بیماران روحی و روانی به درستی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
این روش درمانی در یکصد سال گذشته به عنوان نقطه تلاقی هنر نمایش و روان‌شناسی در ارتباط با پالایش روح و روان انسان و رسیدن به «کاتارسیس» و تعادل روانی مورد توجه کارشناسان قرار گرفته است.
در تئاتر درمانی می‌توان به کمک روش‌ها و تکنیک‌های درمانی خاص بر اختلالات‌روانی غلبه کرد و در راه افزایش قوه یادگیری، ثبات و سلامت شخصیت، کسب مهارت‌های فردی و ارتقای حس خود ادراکی، افزایش توانایی‌های فیزیکی و تقویت مهارت‌های حرکتی و تعادل روحی و روانی افراد گام برداشت.
این شیوه درمانی برای نخستین بار در سال 1939 توسط روان‌پزشک و نظریه‌پرداز بزرگ رومانیایی «جاکوب لویی مورنو» مطرح شد.
در این روش درمانی به کمک شیوه‌های مختلف نمایشی و تکنیک‌های خاص روان‌شناسی در اجرای نمایش، به بیمار فرصت داده می‌شود تا در پشت نقاب نقش و بازیگری تعارضات و کشمکش‌های درونی خود را بازگو نماید و فرصت مواجهه و آشنایی با درون خویش را پیدا کند و در صدد تغییر و اصلاح رفتاری خود برآید.
در نمایش درمانی تکرار و رو به روشدن‌های مکرر بیمار یا (مراجع) با رفتار و اندیشه‌هایی که شاید برای اولین بار رنج‌آور و آزاردهنده ذهن و روان است باعث کم شدن حساسیت‌های فردی به آن اعمال و افکار می‌شود و این همان چیزی است که با عنوان «به نمایش درآوردن وارونه» مطرح می‌شود و معنی دقیق آن «کیفیت نامناسب و نامقبول چیزی را زایل کردن» است.
نمایش درمانی نوعی کاوش علمی جهت دریافت حقیقت از طریق شیوه‌های نمایشی است در این روش درمانگر با دو عنصر «عمل» و «مشاهده فعالانه» دست به گریبان است.
عمل در نمایش درمانی به معنای تجسم بخشیدن به ذهنیات «مراجع درمان‌پذیر» از طریق حرکت‌های نمایشی است که این کار توسط تکنیک‌هایی خاص صورت می‌گیرد.
مضاعف‌سازی، آئینه، جابجایی نقش‌ها، صندلی داغ، اتاق تاریک و صندلی خالی از جمله تکنیک‌هایی است که در این شیوه درمانی مورد استفاده درمانگر نمایشی قرار می‌گیرد.
در نمایش درمانی، فرد قادر است بر بسیاری از دل نگرانی‌ها، اضطراب‌ها و ترس‌های مرضی خود غلبه کند.
بازی‌سازی و قرار گرفتن در مرحله آزمون و خطا از جمله مهمترین عناصر تخلیه کننده انسان در تئاتر درمانی است. منشاء بسیاری از اضطراب‌های فردی، ترس‌ها و نگرانی‌ها، ترس از عمل است که نمایش درمانی به روش‌های خاص خود این مشکلات را برطرف می‌کند.
بداهه‌پردازی، غیرقابل پیش‌بینی بودن، تزکیه کردن و دراماتیک بودن به عنوان مهم‌ترین عناصر ساختار در نمایش درمانی است.
افشاگری، امور زندگی و آفرینندگی به عنوان مهمترین وجوه درمانی هنر نمایش است که در تئاتر درمانی به نهایت خود می‌رسد.
به اعتقاد کارشناسان از گذشته تا حال حرکات نمایش، رقص، آواز، پانتومیم و شکل‌های دیگر نمایشی چه از نظر بازیگر و چه از دید تماشاگر، نوعی نیاز بشری محسوب می‌شده است.
از حدود چهار هزار سال پیش از میلاد مصریان باستان برای بیان و نشان دادن آداب و سنن مذهبی و آیینی خود وارتباط انسان با خدایان نمایش‌هایی برگزار می‌کردند که از این میان می‌توان به آیین «اوزیس و اوزیروس» دو رب‌النوع مصری اشاره کرد که به نام آیین «مصائب آبیدوس» معروف است.
این آیین درباره مرگ و رستاخیز است اما بعدها یونانیان باستان تئاتری را پایه‌گذاری کردند که در آن افسانه‌ها و اساطیر و داستان‌های کهن در آن اجرا می‌شد در همین زمان بود که درام نویسان بزرگی چون آشیل، سوفوکل و اوریپید به عنوان مثلث تراژدی نویسان یونان باستان به ظهور رسیدند.
عجیب نیست اگر تئاتر و نمایش در مواردی خاص مانند آموزش تعلیم و تربیت روانی به تدریج جای خود را باز کرد و با محدوده‌ای مشخص پذیرفته شد.

در نمایش درمانی، زمان همیشه زمان حال است حتی اگر فرد بخواهد بخش‌هایی از گذشته یا آینده خود را به تصویر

 
بکشد. نمایش درمانی روشی درمانی است که می‌تواند در آموزش‌های مشاوره‌ای، مشکلات مراکز صنعتی و به طور کلی همه مواردمشاوره و راهنمایی با روش شناختی مشخص مورد استفاده قرار گیرد.
در این روش نمایش درمانگر با تلفیق مبانی علمی و تکنیکی و محتوایی قادر است با ارتباط علم روان‌شناسی و هنر تئاتر در راه مداوای مراجعان تلاش کند.
در این شیوه درمانگربا به‌کارگیری روش‌های مختلف درمان در ایجاد موقعیت‌های مناسب و فضاسازی ذهنی، شیوه‌های بازیگری خلاق و روش‌های وجودی و روش انتقال و روابط اشیا را به گونه‌ای ملموس، مورد مداوای روانشناختی قرار می‌دهد. نمایش درمانی یکی از راه‌های بروز مشکلات درونی انسان‌هایی است که دچارعارضه‌هایی روحی و روانی شده‌اند.
در این شیوه درمانی، درمانگر در مسیر درمانی غیردارویی می‌تواند در راه برطرف کردن بسیاری از گرفتگی‌های روحی و روانی افراد نیازمند تلاش کند.
عنصر تزکیه و پالایش روحی و روانی در نگاه ارسطو به عنوان مهم‌ترین عنصر درمانی نمایش است که در این شیوه درمانی به عنوان نخستین نقطه تلاقی هنر نمایش با علم روان‌شناسی مطرح شده است.
با توجه به آمار بالای بیماران دچار عارضه‌های روحی و روانی هنگام آن فرا رسیده است که نمایش درمانی به عنوان روشی نوین در درمان مشکلات روحی و روانی جامعه کارکردهای اجتماعی خود را بیشتر نشان دهد.
اکنون که دنیا به سوی درمان‌های غیردارویی گام برمی‌دارد برماست که تلاش کنیم تا در مسیر آموزش‌های مختلف هنر درمانی از این قافله عقب نمانیم.

موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ شنبه 3 دی 1398برچسب:, ] [ 11:36 ] [ سپهر ]
 

نام مجله:روان یار امین

 

مدیر مسؤل:خانم دکتر تبعه امامی

سردبیر:آقا حسن پور نژاد

اعضا، گروه تحریریه:

خانم ساناز رضوانی-خانم زهرا بیگی-خانم الناز رفیعی-خانم مهسا یوسفوند-خانم حمیده بذرافشان-خانم شادی شیر محمد علی-خانم مینا کرمی-خانم آمنه آقاحانی


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ شنبه 3 دی 1398برچسب:, ] [ 11:18 ] [ سپهر ]

جهت نام گذاری مناسب برای وبلاگ گروه روانشناسی،لطفا اسامی مورد نظر خود را به شماره ۰۹۳۵۸۴۲۰۹۶۷ و یا آدرس پستی FEROUD94@YAHOO.COM اعلام کنید.در ضمن قابل ذکر میباشد که نام روانیار امین موقت و به صورت آزمایشی میباشد.       

 

 با تشکر مدیریت وبلاگ


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ شنبه 3 دی 1398برچسب:, ] [ 11:16 ] [ سپهر ]

کودکان استثنایی

همواره یکی از دلایلی که ما نمی توانیم اطلاعات کاملاً‌ مربوط و جامعی در مورد کودکان و دانش آموزان استثنایی بدست بیاوریم اینست که معمولاً وقتی با کودک استثنایی مواجه می شویم ذهن ما بخاطر انباشته شدن ، از غیر عادی بودن ذهنی یا جسمی کودک پیشداوری می کند و غالباً ویژگیهای خاصی که کودکان استثنایی دارند ( نابینایی – ناشنوایی – عقب ماندگی و … ) مشخصه اصلی آنها می شود .

متاسفانه اکثر والدین از داشتن چنین فرزندانی احساس شرمندگی می کنند ودر قالب موارد سعی در مخفی کردن کودکشان در انظار عمومی دارند .

تعریف کودک استثنایی :

کودک استثنایی اول یک کودک است ( انسان است با همه خصوصیات و صفات یک انسان ) و بعد کودکی است با خصوصیات و تفاوتهای استثنایی نسبت به سایر کودکان . و همین ویژگیها و خصوصیات است که معلمان و اولیا باید خودشان را با آن سازگار کنند .

 

لطفا به ادامه مطلب بروید...


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ پنج شنبه 11 اسفند 1390برچسب:کودک,کودک استثنایی,کودک سالم, ] [ 22:27 ] [ سپهر ]

شاید این تست برای شما تکراری باشد , اما ارزش دوباره امتحان کردنش را دارد ..

 

تست هوش باید پس از خواندن سئوال در عرض فقط ۵ ثانیه به آن جواب درست را بدهید در پایان تعداد پاسخهای درست شما ضرب در ۱۰ میشود و میزان آی کیو شما را نشان میدهد (آسانی سوالات شما را گول نزند !!!)

 

۱- بعضی از ماهها ۳۰ روز دارند بعضی ۳۱ روز چند ماه ۲۹ روز دارد؟

 

۲- اگر دکتر به شما ۳ قرص بدهد و بگوید هر نیم ساعت ۱ قرص بخور چقدر طول میکشد تا تمام قرصها خورده شود؟

 

۳- من ساعت ۸ شب به رختخواب رفتم و ساعتم را کوک کردم که ۹ صبح زنگ بزند وقتی با صدای زنگ ساعت از خواب بیدار شدم چند ساعت خوابیده بودم؟

 

۴- عدد ۳۰ را به نیم تقسیم کنید وعدد ۱۰ را به حاصل آن اضافه کنید چه عددی به دست می آید؟

 

۵- مزرعه داری ۱۷ گوسفند زنده داشت تمام گوسفند هایش به جز ۹ تا مردند چند گوسفند زنده برایش باقی مانده است؟

 

۶- اگر تنها یک کبریت داشته باشید و وارد یک اتاق سرد و تاریک شوید که در آن یک بخاری نفتی یک چراغ نفتی و یک شمع باشد اول کدامیک را روشن میکنید؟

 

۷- فردی خانه ای ساخته که هر چهار دیوار آن به سمت جنوب پنجره دارد خرسی بزرگ به این خانه نزدیک میشود این خرس چه رنگی است؟

 

۸- اگر ۲ سیب از ۳ سیب بردارین چند سیب دارید؟

 

۹- حضرت موسی از هر حیوان چند تا با خود به کشتی برد؟

 

۱۰- اگر اتوبوسی را با ۴۳ مسافر از مشهد به سمت تهران برانید و در نیشابور ۵ مسافر را پیاده کنید و ۷ مسافر جدید را سوار کنید و در دامغان ۸ مسافر پیاده و ۴ نفر را سوار کنید و سرانجام بعد از ۱۴ ساعت به تهران برسید حالا نام راننده اتوبوس چیست؟

 

ارزیابی تست براساس تعداد جوابهای نادرست سطح هوش

 

۷تا و بیشتر دانش اموز دبستان

 

۶ تا دانش اموز دبیرستان

 

۵ تا دانشجو

 

۲-۳ استاد دانشگاه

 

۱ مدیران ارشد . . . . .


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ شنبه 29 بهمن 1390برچسب:, ] [ 15:44 ] [ سپهر ]

روزي نظررياضي داني رادرباره ي زن ومردپرسيدند،گفت:

اگرزن يامرداخلاق داشته باشند،پس مساوي هستندباعدديك!!!!!اگرداراي زيبائي باشندپس يك صفرجلوي عدديك قرارمي دهيم(۱۰)اگرپول هم داشته باشنددوصفرجلوي عدديك مي گذاريم(۱۰۰)اگرداراي اصل و نسب هم باشندپس سه تا صفرجلوي عديك مي گذاريم(۱۰۰۰)ولي اگرزماني عدديك يعني اخلاق رفت چيزي به جزصفرباقي نمي ماندوصفرهم به تنهائي هيچ است پس آن انسان هيچ ارزشي نخواهدداشت!!!!!!!!!!!

 


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ شنبه 29 بهمن 1390برچسب:, ] [ 15:32 ] [ سپهر ]

از کلیه بازدیدکنندگان محترم تقاضا میشود که در نظر سنجی وبلاگ شرکت نموده و نام شایسته و برازنده را برای

وبلاگ پیشنهاد کنید.در ضمن شما عزیزان میتوانید نامهای پیشنهادی خود را در قسمت نظر سنجی همین مطلب

ارسال کنید.از استقبال شما گرامیان نهایت سپاس را داریم.

 

با تشکر مدیرت وبلاگ


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ یک شنبه 16 بهمن 1390برچسب:, ] [ 1:51 ] [ سپهر ]

ازدواج نوعي رابطه است . اصولا زندگي يعني برقراري رابطه براي پاسخ گفتن به ضرورتها. در ازدواج ما دو نوع نياز را بايد برطرف كنيم 1- نياز جنسي كه خيلي مهم است 2- نياز روحي - رواني كه آن هم به نوبه خود مهم است البته ما نيازهاي مادي هم داريم كه بدون ازدواج هم قابل پاسخگويي است .
وقتي نياز جنسي ما به صورتي مكانيكي برطرف بشود ، نمي‌توانيم نام آن را ازدواج يا زندگي مشترك بگذاريم 0 چرا كه اين رابطه با خود ارضايي هيچ فرقي ندارد. تنها نوعي رابطه مكانيكي است . حتي مي توانم بگويم كه در برخي اوقات خود ارضايي، كه به هيچ وجه تجويز نمي شود ولي طبق آمار مراكز علمي ، بسياري  به اين شيوه ارضاء پناه مي‌برند، آرامش بيشتري به دنبال دارد . چراكه ما در ارضاء جنسي مكانيكي و پسيكولوژيك ، صدمه هم مي خوريم.چرا كه در اين خصوص رابطه ناهنجار است و در ضمن خيال مي كنيم مورد سوء استفاده قرار گرفته ايم.
پس انگيزه ما براي زندگي مشترك ارضاء دو نوع نياز است: نياز جنسي و نياز روحي- رواني.اما چرا ما مبتلاي به اين نيازها شده ايم ؟! نياز جنسي كه غريزي است و در سرشت ماست . ما نيازهاي روحي خود را به شكل هاي گوناگون  كسب مي كنيم . ما به اين نياز مبتلا مي شويم. در واقع وقتي احساس  دروني مي كنيم ، نياز به ايجاد رابطه داريم 0 در رابطه اي كه بيشتر واكنشي است . ممكن است رابطه جنسي را هم خرج رابطه روحي رواني  خود بكنيم ، ولي چيزي به دست نياوريم . يعني ارضاء خود را رها كنيم تا روانمان التيام يابد 0 تهي درون پر شود 0 خلأدرون از بين برود . ولي مي بينيم كه نمي شود 0 پناه بردن به بسياري از گروه ها و فرقه ها بخاطر رهايي از اين احساس خلأ و تنهايي و پوچي درون است.
 


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ دو شنبه 10 بهمن 1390برچسب:, ] [ 1:58 ] [ سپهر ]

والدين هميشه دوست دارند كه فرزنداني خوب و با ادب داشته باشند و همه تلاش خود را براي رسيدن به اين منظور انجام مي‌دهند. ولي در بعضي مواقع راه را اشتباه انتخاب مي‌كنند و نتيجه معكوس مي‌گيرند.
همانقدر كه رسيدگي به كودك و توجه به نيازهاي او اهميت دارد، بيش از حد اعتنا كردن و يا شايد زياده روي در بعضي از امور بازده خوبي ندارد و درست خلاف آن چيزي مي‌شود كه شما انتظار داريد. در اينجا به نكات مهمي كه باعث بيراهه رفتن در امر تربيت كودكان مي‌شود اشاره شده است.

 


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ دو شنبه 10 بهمن 1390برچسب:, ] [ 1:53 ] [ سپهر ]

مقدمه


نخستین دنیایی که کودکان ما با آن آشنا می‌شوند، محیط خانواده است. آنها از ما و از خلال هزاران لحظه ظاهرا کوچک و کم‌اهمیت زندگی خانوادگی می‌آموزند که چگونه رفتار کنند، برای چه چیزی ارزش قائل شوند و از زندگی چه انتظاراتی داشته باشند. کودکان ما اغلب بعضی از مهمترین پیام‌ها را درباره ارزش‌ها و اعتقادات ما زمانی برداشت می‌کنند که ما به هیچوجه متوجه آنها نیستیم.

این دنیای اولیه فرزندان ما تا چه حد دوستانه است؟ آیا میان ما احترام متقابل وجود دارد؟ آیا آنها را همانطور که هستند قبول داریم یا می‌خواهیم از آنها چیزی بسازیم که خود دوست داریم؟ آیا حرف و عمل آنها را تا زمانی که خلاف آن ثابت نشده می‌پذیریم؟ آیا به قصد و نیت آنها اعتماد می‌کنیم؟ آیا برای همراهی آنها در علائق جدیدشان مشتاق و کنجکاو هستیم؟


 


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ دو شنبه 10 بهمن 1390برچسب:, ] [ 1:50 ] [ سپهر ]

راز 1: بدانید که چه می خواهید

خیلی از مردها این مشکل را دارند که فقط به همان چیزی که عایدشان می شود راضی می شوند.  اما خانم ها معمولاً خواستگاران بیشتری دارند به همین خاطر می توانند در انتخاب خود سخت گیر تر باشند.

وقتی بدانید که از طرف مقابل خود چه می خواهید، نه تنها کاندیدهای احتمالی را بررسی می کنید بلکه قطعیت بیشتری هم در کارتان دارید.

با این کار نشان می دهید که ناامید و بیچاره نیستید. و این شما هستید که قدرت دارید و انتخاب به عهده شماست. و وقتی قدرت دست شما باشد، این طرف مقابلتان است که دنبالتان می افتد.

راز 2: باارزش باشید

اینکه کسی دنبالتان بیفتد یعنی در نظر دیگران ارزش خاصی دارید. آنها شما را می خواهند، به هر دلیلی و این دیگر کار آنهاست که تلاش کنند و شما را به دست بیاورند.

برای اینکه این اتفاق بیفتد، باید ارزش خاصی برای خودتان قائل شوید. باید خودتان احساس کنید که ارزش این را دارید که دیگران دنبالتان بیفتند و با رفتارهایتان باید این مسئله را به دیگران بفهمانید.

دخترها معمولاً خیلی مردها را دور و بر خود دارند که سعی می کنند او را تحت تاثیر قرار دهند. اما خودشان فقط می خواهند کسی را تحت تاثیر قرار دهند که مثل خودشان باشد.

راز 3: خوب لباس بپوشید

خانم ها اهمیت زیادی برای ظاهر خود قائل هستند. این یکی از دلایل مهمی است که می توانند خیلی راحت توجه هر مردی را به خود جلب کنند.

خانم ها این را می دانند که لباس پوشیدنشان می تواند باعث شود به چشم دیگران برسند. درواقع، چون خیلی از مد سر در می آورند راحت می توانند طریقه لباس پوشیدن شما را وارسی کنند.

مردی که می داند چطور باید خوب لباس بپوشد معمولاً مورد توجه خانم ها قرار می گیرد. اما دلیل آن فقط این نیست که ظاهر خوبی دارد، بلکه بااین کار خود نشان می دهد که از اهمیت ظاهر برای خانم ها آگاه است.

راز 4: خوشبو باشید

بیشتر اوقات مردها حس بویایی را فراموش می کنند و یادشان می رود که از عطر و افترشیو استفاده کنند. اما خانم ها می دانند که اگر بخواهید کسی را به سمت خود جذب کنید، باید نظر همه حواس بدن را به خود جلب کنید.

به عطرهایی فکر کنید که خانم ها استفاده می کنند و شما را دیوانه می کند، آنوقت می فهمید که بو چقدر می تواند اهمیت داشته باشد.

استفاده از عطرهای خوشبو در مواجهه با خانمها، حضور شما را پررنگ تر می کند.

راز 5: جالب توجه باشید

باوجود همه ویژگی های ظاهری که در جذب کردن دیگران موثر است، فقط ظاهر خوب خیلی زود تکراری خواهد شد. به همین خاطر است که داشتن شخصیتی جالب اهمیت زیادی دارد.

جالب بودن یعنی بدانید با چه کسی درمورد چه موضوعاتی حرف بزنید که نظر او را جلب کند. باید درمورد وقایع روز، موسیقی، هنر و فرهنگ و هر چیز دیگری که خانم ها را سرگرم کند اطلاعات داشته باشید.

اما علاوه بر اینکه بدانید درمورد جه صحبت کنید، باید بتوانید به حرفهای طرف مقابل هم گوش دهید.

راز 6: کارهای غیرمنتظره انجام دهید

انجام کاری که از شما انتظار نمی رود می تواند در طرف مقابل هیجان ایجاد کند و باعث شود از کنار شما بودن لذت ببرند.

البته نباید کارهای غیرمنتظره مضحک انجام دهید. مثلاً یکدفعه بلند فحش بدهید یا کار مسخره دیگری مثل این انجام دهید.

باید برخلاف انتظار دیگران باشید. مثلاً به جای اینکه از ظاهر یک خانم تعریف کنید، درمورد هوش و ذکاوتش تعریف کنید. مطمئناً افراد کمی تابحال دراین مورد از او تعریف کرده اند و این کارتان شما را از بقیه جدا میکند.

راز 7: هم گرم باشید هم سرد

برای جذب کردن باید احساسات را تحریک کنید. بدون احساس، جاذبه غیرممکن است.

اما زیاد بودن یک احساس درست به اندازه بی احساس بودن بد است. وقتی همیشه خوب باشید یا همیشه بد باشید، از کسی که می خواهید دورتان میکند.

وقتی احساسات گرم و سرد را به تناسب داشته باشید، یک ترن هوایی احساسی می سازید که همه چیز رابرای فرد مقابلتان جالب و جذاب می کند.

خانم ها خودشان همیشه همین کار را می کنند. یک روز آنقدر خوب رفتار می کنند که خودشان را به شما علاقه مند نشان می دهند که بهترین احساس را عایدتان می کند، یک روز هم نادیده تان می گیرند و باعث می شود حس بدی پیدا کنید.

این ایجاد تغییر بین احساسات خوب و بد باعث می شود طرفشان به آنها جذب شود. مردها هم می توانند همین کار را بکنند.

راز 8: سخت تلاش کنید تا به دست آورید

هیچکس هیچوقت برای چیزی که آسان به دست بیاورد ارزش قائل نمی شود. خانم ها این را بهتر از هر کس دیگری می دانند. اگر خیلی راحت جلوه کنند این امکان وجود دارد که مرد خیلی زود آنها را ترک کند.

وقتی تلاش کنید تا آنچه که می خواهید را به دست آورید باعث می شود برای نتیجه ای که عایدتان می شود ارزش بیشتری قائل باشید.

راز 9: ماجراجو باشید

ماجراجو بودن با انجام کارهای غیرمنتظره فرق دارد. ماجراجویی یعنی گذشتن از مرزها و انجام کارهای جدید و غیرعادی است.

زن های ماجراجو مردها را به سمت خود جذب می کنند. آنها باعث می شوند با بودن کنار آن دختر احساس سرزندگی بیشتری کنند.

این برای مردها هم صدق می کند. یک مرد ماجراجو خیلی راحت می تواند دخترها را به سمت خود جلب کند.

راز 10: از جنسیت خود استفاده کنید

خانم ها می دانند که سکسی بودن و استفاده از جنسیتشان ابزاری بسیار مهم در جذب مردان است. اما مردها هیچوقت نمی دانند چطور باید سکسی باشند.

مردها تمایلات جنسی را با خانم ها در ارتباط می دانند چون فقط به این صورت است که مفهوم سکس را درک می کنند. اما مردها هم می توانند سکسی باشند و در این صورت هر زنی که بخواهند را می توانند به سمت خود جذب کنند.

تفاوت اینجا این است که اگر مردها بخواهند سکسی باشند باید مردانه رفتار کنند. باید بهترین خصوصیات مردانه را که خانم ها را تحریکمی کند از خود نشان دهند.

استفاده از جنسیتتان یعنی قوی باشید، شجاع باشید، خشن باشید و بگذارید که انرژی مردانه از شما منعکس شود.

هرچه بیشتر بتوانید از جنسیتتان استفاده کنید، خانم ها بیشتر به شما جواب می دهند.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ یک شنبه 9 بهمن 1390برچسب:, ] [ 1:10 ] [ سپهر ]

من نمی دانم؛

-وهمین درد مرا سخت می آزارد-

که چرا انسان،

این دانا،این پیغمبر،

در تکاپوهایش،

-چیزی از معجزه آنسوتر-

ره نبرده ست به اعجاز محبت،

چه دلیلی دارد؟

چه دلیلی دارد

که هنوز

مهربانی را نشناخته است،

و نمی داند در یک لبخند،

چه شگفتی هایی پنهان است

 ومن بر آنم که درین دنیا،خوب بودن-به خدا-سهل ترین کار است!

و نمیدانم،

که چرا انسان،

تا این حد با خوبی بیگانه ست.

وهمین درد مرا سخت می آزارد!


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ شنبه 8 بهمن 1390برچسب:, ] [ 19:2 ] [ سپهر ]

وفادارخاندان من اند
باتو،زمین گاهواره ای است که مرا در آغوش خود می خواباند
ابر،حریری است که برگاهواره ی من کشیده اند
وطناب گاهواره ام را مادرم،که در پس این کوه هاهمسایه ی ماست در دست خویش دارد باتو،دریا با من مهربا نی می کند
باتو، سپیده ی هرصبح بر گونه ام بوسه می زند
باتو،نسیم هر لحظه گیسوانم را شانه می زند
باتو،من با بهار می رویم
باتو،من در عطر یاس ها پخش می شوم
باتو،من درشیره ی هر نبات میجوشم
باتو،من در هر شکوفه می شکفم
باتو،من درمن طلوع لبخند میزنم،درهر تندر فریاد شوق میکشم،درحلقوم مرغان عاشق می خوانم در غلغل چشمه ها می خندم،درنای جویباران زمزمه می کنم
باتو،من در روح طبیعت پنهانم
باتو،من بودن را،زندگی را،شوق را،عشق را،زیبایی را،مهربانی پاک خداوندی را می نوشم
باتو،من در خلوت این صحرا،درغربت این سرزمین،درسکوت این آسمان،درتنهایی این بی کسی،
غرقه ی فریاد و خروش وجمعیتم،درختان برادران من اند و پرندگان خواهران من اند وگلها کودکان من اند و اندام هر صخره مردی از خویشان من است و نسیم قاصدان بشارت گوی من اند وبوی باران،بوی پونه،بوی خاک،شاخه ها ی شسته، باران خورده،پاک،همه خوش ترین یادهای من،شیرین ترین یادگارهای من اند.
بی تو،من رنگهای این سرزمین را بیگانه میبینم
بی تو،رنگهای این سرزمین مرا می آزارند
بی تو،آهوان این صحرا گرگان هار من اند
بی تو،کوه ها دیوان سیاه و زشت خفته اند
بی تو،زمین قبرستان پلید و غبار آلودی است که مرا در خو به کینه می فشرد
ابر،کفن سپیدی است که بر گور خاکی من گسترده اند
وطناب گهواره ام را از دست مادرم ربوده اند و بر گردنم افکنده اند
بی تو،دریا گرگی است که آهوی معصوم مرا می بلعد
بی تو،پرندگان این سرزمین،سایه های وحشت اند و ابابیل بلایند
بی تو،سپیده ی هر صبح لبخند نفرت بار دهان جنازه ای است
بی تو،نسیم هر لحظه رنج های خفته را در سرم بیدار میکند
بی تو،من با بهار می میرم
بی تو،من در عطر یاس ها می گریم
بی تو،من در شیره ی هر نبات رنج هنوز بودن را و جراحت روزهایی را که همچنان زنده خواهم ماند لمس می کنم.
بی تو،من با هر برگ پائیزی می افتم.بی تو،من در چنگ طبیعت تنها می خشکم
بی تو،من زندگی را،شوق را،بودن را،عشق را،زیبایی را،مهربانی پاک خداوندی رااز یاد می برم
بی تو،من در خلوت این صحرا،درغربت این سرزمین،درسکوت این آسمان،درتنهایی این بی کسی،نگهبان سکوتم،حاجب درگه نومیدی،راهب معبد خاموشی،سالک راه فراموشی ها،باغ پژمرده ی پامال زمستانم.
درختان هر کدام خاطره ی رنجی،شبح هر صخره،ابلیسی،دیوی،غولی،گنگ وپرکینه فروخفته،کمین کرده مرا بر سر راه،باران زمزمه ی گریه در دل من،
بوی پونه،پیک و پیغامی نه برای دل من،بوی خاک،تکرار دعوتی برای خفتن من،
شاخه های غبار گرفته،باد خزانی خورده،پوک،همه تلخ ترین یادهای من،تلخ ترین یادگارهای من اند. 


 


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ سه شنبه 6 دی 1390برچسب:, ] [ 23:38 ] [ سپهر ]

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد

<< مطالب جدیدتر ........ مطالب قدیمی‌تر >>

.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

گروه روانشناسی دانشگاه امین-مدیر گروه:خانم دکتر رنجبر- گرایش ها:عمومی-بالینی
امکانات وب

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 26
بازدید ماه : 170
بازدید کل : 65064
تعداد مطالب : 38
تعداد نظرات : 20
تعداد آنلاین : 1

بک لینک طراحی سایت
فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز